måndag 30 juli 2007

Lejet i Varberg

Spenderat ytterligare en helg i Varberg och på spoten Lejet! I lördags vart det bara att hyra en bil och snabbt ner. När jag väl kom ner till Lejet så höll dem flesta kitare på att packa ihop...vinden hade minskat kraftigt... med min tolva fortfarande en trasig lina så hoppades jag på att Örjan skulle låna ut någon av sina kitar till mig. Och det gjorde han!!! :-) Så jag och Joel (en ny kitekompis från Hjo) stannade kvar och hoppades på att det skulle öka. Sedan kom vinden och det var bara att köra. Det går bara bättre och bättre för varje dag!

På söndagen fick jag mina linor fixade. Åkte till Surfers i Varberg där jag fick köpa nya, tog med mig linorna och allt men glömde naturligtvis baren i butiken. Så typiskt mig men när jag väl kom på att att jag hade glömt den så vart det bara att åka tillbaka och då hade Håkan i butiken fixat med andra linor och fixat hela baren. Så grymt schysst :-)! Vinden avtog på eftermiddagen, så då vart det bara till att köra med min tolva. Blev glad att jag kunde köra med min egna kite så vi lär känna varandra bättre! Jag kommer upp och kör, klarade till och med att vända, men visst misslyckas jag också. Mitt problem är att precis hitta rätt vid starten. Ibland kör jag ner kiten alldeles för ivrigt och får för mycket fart och då flyger jag, ibland är jag för feg och ibland får jag bara till det sådär perfekt och det är så kul! Lyckades ibland också ta höjd!!! hihi... Det som är kul att jag peppar och pratar så mycket med mig själv när jag kitar så folk kan ju inte tro att jag är riktigt klok... Såhär kan det låta:
- Kom igen, uppuppupp.... faaan....jävlans kite....jajajaj kom igen kom igen....chohooooooo!!!
Så nu chohooar en del andra också...så Chohoo ni har bra reklam för er i Varberg!

Nu är det bara att fortsätta att traggla men som nybörjare så får man ganska ont i nacken. Tittar alldeles för mycket på min kite, undra om det är för att det är så fin....???

Alla andra kitare på stranden är så himlans mysiga och trevliga. Kommer med goda råd och berättar vad jag borde göra och inte ska göra! Det är jag tacksam för ;-)

//Peace

Inga kommentarer: