torsdag 21 juni 2007

Grrr... parkeringsböter på EU-moppe men lösning finns!

Jaaa, då var det så att man visst kunde få parkeringsböter på EU-moppen, så 800 spänn fattigare inom loppet av tre minutos. Frågan är vart ska man egentligen ställa moppen och vad ska man sätta parkeringslappen i framrutan, eller???!!!

Ja nu har jag hunnit smälta min aggression mot polisen och parkeringsvakter här i denna stad. Min lösning blev att betala den, kan överklaga i efterhand men insåg att jag hade inte så mycket att överklaga förutom att p-vakten skrev att min EU-moppe var en MC...sedan i efterhand så kollade jag om det var förbud just där och där var ju den där jäklans skylten precis bakom mig. haha skrattretande.

Eftersom ingen vet bra regler för EU-moppar så har jag nu satt kardborreband på registreringsskylten och woops så blir det en klass 1 moppe och då behövs ingen registrering på den och inte heller kan böter sättas på den! Voilà, problem löst! Olagligt nja skulle jag vilja säga...men nödvändigt :-)

Inga kommentarer: