fredag 29 juni 2007

Kiting, Poker och en del mather fucker...

Japp då var man på plats. Det har gått två dagar och jag har lärt mig en massa... och träffat nya människor. Jag har spelat poker och jaaa jag hade en strategi (tyckte dock bara jag, speciellt inte Viktor som dock är pokerproffs) men den funkade inte idag men det var iaf min strategi! Dock vann Evelin...chohoo!

Idag har jag lärt mig att jag inte ska vara rädd för kiten, fokusera och INTE få PANIK! Ni som känner mig förstår säkert viket jobb Johan, min instruktör har med mig. När jag får panik så drar jag i kiten och på så sätt så tar den fart. Som Johan säger det jag gör mot kiten det gör kiten tillbaka, so true!!! Det som är så underbart med kiting, som jag hittills har märkt då inte varit i vattnet än, är fokuseringen som krävs. Man glömmer allt annat, och bara fokusera på kiting och det som ska göras. Blir någon slags meditation kan man säga. Bra för mig, hihi! Men ett jäklans jobb för Johan som måste hålla mig lugn och Karin glöm inte andas, inga panikattacker. Imorgon ska vi först vara på land och träna på att lägga sig ner och hålla kiten med en hand, så jag ska kunna bodydragga i vattnet senare och känna att jag har kontrollen och ett lugn med kiten. Johan ska ha mycket cred för att han lyckas och hålla mig så lugn och han är så metodisk och pedagogisk. Grymt bra jobbat!

Sedan har jag och Evelin vart och shoppat och en sak är säkert, vissa spanjorer vet inte vad servicemind is! Men vi hittade många nica saker och Mr. wilson.

Kan säga att man blir sjukt trött av att kita och lära sig så många saker samtidigt...
Ha dé gött så länge och njut of life!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karin! Hoppas du har kul, det later som det :) Jag o mamma har det harligt har pa Rhodos, badar mycket o sa. Manga kramar

MagicCookie sa...

Japp här är det full fart som gäller. Nya saker hela tiden, men det känns bra. Imorgon är det upp på bräda som gäller...hihi ska bli spännande. Skönt att ni har det bra, jag har hört att det ska vara varmt?! Många kramizar på dig ;-)